Interdyscyplinarny rozwój poprzez doświadczanie wpływa na szybkość i trwałość zdobywanej wiedzy. Uczniowie, tworząc, badając, testując, zdobywają tak ważne w XXI wieku kompetencje konstruktywnego wyciągania wniosków. Uczeń w modelu STEAM (STREAM) to odkrywca i konstruktor szukający własnych rozwiązań. Nauczyciel to mentor uzbrojonym w ogromny zasób wiedzy, wspierający w poszukiwaniu rozwiązań, dysponujący sprzętem umożliwiającym konstruowanie, doświadczanie, testowanie.
Pracownia STEAM jest tworzona w zgodzie z najnowszymi wymaganiami dotyczącymi edukacji szkolnej. Nowoczesne technologie zaczynają towarzyszyć uczniom na każdym kroku, dlatego również w szkole powinni mieć oni dostęp do sprzętu, który wspomaga rozwój umiejętności i edukację. Dzięki pracowni STEAM i doświadczalnemu podejściu do nauki młodzież poznaje zagadnienia z zakresu robotyki i technologii.
Interdyscyplinarny rozwój poprzez doświadczanie wpływa na szybkość i trwałość zdobywanej wiedzy. Uczniowie, tworząc, badając, testując, zdobywają tak ważne w XXI wieku kompetencje konstruktywnego wyciągania wniosków. Uczeń w modelu STEAM to odkrywca i konstruktor szukający własnych rozwiązań. Nauczyciel to mentor uzbrojonym w ogromny zasób wiedzy, wspierający w poszukiwaniu rozwiązań, dysponujący sprzętem umożliwiającym konstruowanie, doświadczanie, testowanie.