Program rządowy Laboratoria Przyszłości daje możliwość wyposażenia swojej placówki szkolnej w nowoczesny sprzęt technologiczny do pracowni audio-wideo. Dzięki niemu uczniowie będą mieli możliwość korzystania z wyposażenia podstawowego i dodatkowego, między innymi z aparatów fotograficznych, kamer, mikserów dźwięku czy mikrofonów i w ten sposób utrwalać projekty uczniowskie. Dobrze wyposażona pracownia audio-wideo dodatkowo daje możliwość na rozwijanie pasji i szkolenie umiejętności cyfrowych młodzieży. W ramach katalogu wyposażenia podstawowego Ministerstwa Edukacji i Nauki, pracownia audio-wideo powinna być zawierać kompletny sprzęt do nagrywania i utrwalania projektów. MEiN wymaga, by pracownia audio-wideo w szkole podstawowej była wyposażone w aparaty fotograficzne, statywy i odpowiednie zestawy oświetlenia, mikrofony i mikroporty. Nowoczesne produkty maja wprowadzić innowacyjne metody nauczania do polskich szkół, które wpłyną na efektywność pracy uczniów i ich większe zaangażowanie w temat lekcji. Samo przygotowywanie sprzętów do użytku, ich rozkładanie i konfiguracja pod potrzeby projektu rozwija umiejętność samodzielnego działania i wspiera nabywanie nowych kompetencji. Aparat i mikrofon wspierają naukę odpowiedniego prezentowania się przed kamerą. Statyw, gimbal i akcesoria wspomagające rejestrowanie filmów czy dźwięków usprawniają proces tworzenia profesjonalnych materiałów i odpowiednich warunkach. W programie Laboratoria Przyszłości technika jest nauczana w sposób nowoczesny, przy użyciu eksperymentalnych i doświadczalnych metod edukacyjnych. Oprócz rejestrowania projektów uczniów, sprzęt pracowni audio-wideo stanowi pomoc dydaktyczną, wykorzystywaną na zajęciach z autoprezentacji lub odpowiedniego przygotowywania prezentacji multimedialnych na monitorach interaktywnych. Poprzez rejestrowanie sylwetki, uczniowie mają możliwość analizowania mowy ciała prezentującego oraz całej gestykulacji wykorzystywanej przez osobę prezentującą zadanie szkolne. Rejestrator dźwięku, jak dyktafon czy mikrofon audio pozwala na wielokrotne odtwarzania nagranego materiału dźwiękowego i opisywanie dobrych i złych stron wystąpienia ucznia. Poprawnie wyposażona pracownia audio-wideo rozszerza możliwości działania uczniów również na poziomie pozalekcyjnym, w trakcie zajęć dodatkowych. Dzięki temu mogą oni kształcić się w zakresie tworzenia koncepcji wideo, teledysków czy filmów krótkometrażowych, a w przyszłości otrzymać konkretny zawód. Ponadto uczniowie zyskają dodatkowe kompetencje, które stanowią zaletę na rynku pracy.